Portfolio Categories BEELDENDE KUNST
-1
archive,tax-portfolio_category,term-beeldendekunst,term-105,qode-social-login-1.1.3,qode-restaurant-1.1.1,stockholm-core-1.2.1,select-theme-ver-5.3,ajax_fade,page_not_loaded,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive

YVON VISSER

Yvon Visser volgde de opleiding Architectonisch Vormgeven aan de Rietveld Academie, waar ze in 1994 afstudeerde. Haar werk is veelzijdig en ambachtelijk.

 

De basis voor haar werk is vaak een voorwerp of een object uit haar verzameling. Ze speelt met de betekenis daarvan door deze van een geheel ander materiaal te maken en in een nieuwe omgeving te plaatsen. Zo kan de basisvorm van een huis terechtkomen in een ring of aan een ketting. Ze ziet edelsmeden als beeldhouwen in het klein. Haar in zilver uitgevoerde huisje als ring heeft ook een speciale behuizing voor wanneer u de ring niet draagt.

 

Walnoten, zaaddozen, of andere mooie vormen uit de natuur weten haar te inspireren tot bijzondere keramische objecten. Naast op zichzelf staande objecten, zijn er bijvoorbeeld ook mooie groente vaasjes waar je ook in huis een klein stilleven mee kunt creëren. Kommetjes voor een stijlvol kopje koffie of thee voert zij uit in subtiele op elkaar afgestemde kleuren en vormen.

 

CONTACT
06 30 21 74 76
yvonvisser@telfort.nl
www.yvonvisser.com

ANNIE SCHOTERMAN

De wereld is te interessant en te verontrustend om zomaar ongemoeid te laten.

[divider line_type=”No Line” custom_height=”30″]

Ik schilder, maak grafiek en bouw installaties. Dat wil zeggen; qua schilderen: olieverf, fresco al buono en aquarel. Zeefdruk is mijn grafische dicipline. De installaties bestaan uit o.a. ijzer, hout, stof. Wat ik probeer in mijn werk, is harmonie en lichtheid uit te stralen. Ook symmetrie blijkt in mijn werk vaak de uitkomst om orde in de chaos scheppen.

 

Mijn veelvuldige en langdurige verblijven In Italië hebben mijn intenties versterkt, vooral wat betreft de ‘lichtheid’ alsmede de oude culturen van de Etrusken , de Romeinen, maar ook de christelijke invloeden hebben invloed op mijn werk.

 

Inspiratiebronnen zijn vooral de wereld om mij heen hoe die zich manifesteert, de ‘grote’ politieke wereld, maar evenzo goed het dagelijkse ‘kleine’ om ons-heen-maatschappij. En in dit verlengde: de literaire en filosofische neerslag hiervan. Ik gebruik vaak teksten van dichters en filosofen als aanleiding om (series) werken of een installatie te maken. Inspirerend voor mij zijn o.a. Paul Celan, Kees Ouwens, Unica Zürn, Ingeborg Bachmann en de filosofen Peter Sloterdijk, Levinas, Spinoza.

 

CONTACT

06 15.50.06.94
annieschoterman@xs4all.nl
www.annieschoterman.com

KATRIN KORFMAN

Owing to her background in photography, Katrin Korfmann’s work in various media – photo works, videos and installations – is concerned with concepts of framing, perspective, and the social dimensions of perception, such as the relationship between the observer and the observed.

 

An important determinant in her work is time, made visible through the presentation of different sequential incidents that have been registered within a given period and location, in one single spatial arrangement. The issue of responsibility for the existence of an image, the choice of the right moment and the framing that determines an image also play an important role in her work. Korfmann’s work may be characterised by a formal level of composition, structure and spatiotemporal experience, that is aimed at the registration and investigation of social constructions and behaviour in public space.

 

[icon size=”tiny” background_color=”” text_color=”#454851″ image=”icon-desktop”] www.katrinkorfmann.com

PAULA HUIZENGA

In mijn kunstenaarschap beoefen ik meerdere disciplines, voornamelijk keramiek, schilderen, sieraden maken en edelsmeden. Maar ook uitdagingen die zo nu en dan op mijn pad komen en buiten mijn eigenlijke arbeidsveld liggen, ga ik gretig aan. Zo heb ik kasten, een spiegel en vloeren ontworpen en gemaakt en ben ik af en toe betrokken bij de vormgeving van interieurs.

 

De ogenschijnlijke restricties die bijvoorbeeld materiaalkeuze, een vastomlijnde opdracht of een beperkt budget lijken op te leggen, prikkelen en motiveren mij juist om dwars te denken en geven mij vrijheid, die telkens weer tot onverwachte en verrassende resultaten leidt.

 

Tijdens al mijn werk en ondernemingen ontstaat er steeds een onmiskenbare wisselwerking tussen intuitie, spontaniteit en experiment enerzijds en onderzoek, observatie en kritische beoordeling anderzijds. De totale bevrijding van het denken die ik ervaar als mijn handen geheel hun eigen gang gaan vormt een contrapunt met het nemen van afstand en van schatting en beschouwing nadien. Daarbij zoek ik naar een evenwicht tussen ambachtelijke perfectie en de kracht van de spontane inval, tussen berekening en onbevangenheid, tussen het streven naar voortreffelijkheid van techniek en de toevallige schoonheid die kan ontstaan als gevolg van tekortkomingen. De dynamiek van die tegenstellingen is in al mijn werk zichtbaar en vormt mijn handschrift.

 

Ik nodig u uit het werk te bekijken.

 

[icon size=”tiny” background_color=”” text_color=”#454851″ image=”icon-envelope”] paulahuizenga@upcmail.nl
[icon size=”tiny” background_color=”” text_color=”#454851″ image=”icon-desktop”] www.huis-en-ga.nl

BREIN ART

Titus Brein is sinds twee decennia fotograaf en schildert sedert een jaar of vijftien. Hij leeft voor zijn disciplines, en richt zich op het creëren van sterk beeldende kunst. Opgeleid als fotograaf (audiovisueel) aan de Academie voor Beeldende Vorming in Tilburg (1989-1992 ), beweegt hij zich nu vooral in het gebied van fotografie / new mixed media / photo phusion.

 

Na zijn opleiding aan de Academie ontwikkelt Titus in zijn fotografie verschillende foci; variërend van documentaires (veelal gebaseerd op ervaringen uit zijn reizen) tot catwalk/mode/portret, en van het meer zakelijke corporate/ editorial-fotografie tot autonome kunstfotografie. Zowel in zijn schilderwerk als fotografie kenmerkt Titus zich door een accent op authenticiteit, waarbij lijkt dat manipulatie en enscenering geen rol speelt. En wanneer het onderwerp hem tot enscenering dwingt, blijft de nadruk liggen op het bereiken van emotie, vorm en inhoud. In beide disciplines laat hij zijn kunstenaarschap gelden als ware hij een lens, vaak geslepen naar een visie van compositie, ironie en een glimp van humor. Naast kunst is hij een muzikant / gitarist, en rockte in veel bands, podia en landen. Als fervent kite-surfer beziet hij deze sport als een perfecte mix van kracht, techniek en natuur.

Achtergrond

Titus is zelf grootgebracht in een kunstenaarsgezin, hetgeen een grote rol heeft gespeeld in zijn eigen ontwikkeling als kunstenaar alsmede naar een bredere visie op het kunstenaarschap. Daardoor ving in zijn opvoeding het ambachtelijk schilderwerk reeds op zeer jonge leeftijd aan en heeft hij de mogelijkheden gehad aan zijn schilderwerk een eigen identiteit te ontlenen. Sinds zijn studie, werkervaringen en onderzoek is er duidelijk een synthese tussen bewegend en stilstaand beeld, muziek ( geluid ), fotografie, schilderen, en mixed media te herkennen in zijn werk. Een enkele masterclass van onder meer Sam Drukker laat zijn idee en techniek rijpen.

 

[icon size=”tiny” background_color=”” text_color=”#454851″ image=”icon-phone”] 06 24 20 91 92
[icon size=”tiny” background_color=”” text_color=”#454851″ image=”icon-envelope”] mail@titusbrein.com
[icon size=”tiny” background_color=”” text_color=”#454851″ image=”icon-desktop”] www.titusbrein.com
[icon size=”tiny” background_color=”” text_color=”#454851″ image=”icon-facebook-sign”] Titus Brein

 

ESTHER BRUIJN

Het werk van Esther Bruijn is eigenlijk niet onder een noemer te vatten. Ze werkt voornamelijk in steen, maar daarnaast ook in brons, klei en stof. Haar werk kan figuratief zijn, maar ook abstract of zelfs abstract figuratief. Kenmerkend aan haar werk is eigenlijk de verfijning waarin ze werkt en dat ze altijd op zoek is naar een grens. Zowel in de materie die ze gebruikt, als bij de toeschouwer van haar werk. Ieder jaar probeert ze met een nieuwe serie uit te komen, waarbij ze zichzelf een nieuwe vraag centraal stelt, die bijdraagt aan haar onderzoek hiernaar.

 

Esther Bruijn (Amsterdam, 1976), opgeleid aan de AHK, is 2002 naar Italie gegaan om zich daar het beeldhouwen eigen te maken. Van 2010 tot 2012 volgde Esther de opleiding Apparel Design and Merchandising in San Francisco (CA) en sindsdien heeft ze haar eigen styling- en ontwerpbureau (FLATT) opgezet.

 

[icon size=”tiny” background_color=”” text_color=”#454851″ image=”icon-envelope”] estherbruijn@gmail.com
[icon size=”tiny” background_color=”” text_color=”#454851″ image=”icon-desktop”] www.estherbruijn.com
[icon size=”tiny” background_color=”” text_color=”#454851″ image=”icon-facebook-sign”] Facebook Esther Bruijn

TINEKE BRACKEL

Het is zo mooi hoe het leven je moeiteloos op pad helpt. Het enige wat je hebt te doen is de moed opbrengen om het moeten weten om te zetten in niet-weten. Het is zo fantastisch om te ervaren dat dan je innerlijk onbewuste zich kan manifesteren en te merken dat het klopt.

Nooit in het moment zelf, altijd blijkt het achteraf! Moeite lozen. Zo vergaat het mij ook in mijn werk en met beeldhouwen. De verrassing van het eindproduct geeft een soort verslaving.

Steeds ben ik vol verwachting van het onverwachte.

 

De essentie in beeld brengen

Van te voren weet ik niet waar ik aan begin. Ik wacht op een impuls om letterlijk aan de slag te gaan. De tekening in de steen past in de uitdrukking van het uiteindelijke beeld. Het ruwe, het leven mag zichtbaar blijven. Het licht schijnen op wat er IS, laat daar de schoonheid van zien. De beelden erkennen een wezenlijke diepte. Ik volg de structuur van de steen. Steeds gaat het om de beweging in de steen te tonen.

Bij een opdracht komt het wezen, het wezenlijke van het onderwerp naar buiten. Dat wat geen woorden heeft en wel zo voelbaar is.

 

Coaching

Waarom? Wie kiest voor mij, durft de confrontatie met zichzelf aan te gaan. Heb je besloten werk te maken van jezelf en wat je bezielt, dan vind je in mij een ervaren gids. Je grootste krachtbron zit in jeZelf. Al wat je nodig hebt, is reeds diep verscholen aanwezig.

Ik beeldhouw in mens en steen, men zegt met een meedogenloos mededogen.

Na Own Your Health en BeBusiness (Zelf-gedreven leiderschap), nu ‘gewoon’ met www.tinekebrackel.nl.

 

[icon size=”tiny” background_color=”” text_color=”#454851″ image=”icon-phone”] 06.28.68.27.39
[icon size=”tiny” background_color=”” text_color=”#454851″ image=”icon-envelope”] info@tinekebrackel.nl
[icon size=”tiny” background_color=”” text_color=”#454851″ image=”icon-desktop”] www.brackel.eu
[icon size=”tiny” background_color=”” text_color=”#454851″ image=”icon-desktop”] www.tinekebrackel.nl

ARNOLD TEBRA

Steen en/of fotografie, om tot vorm/beeld te komen dat mijzelf verrast!

Door het handmatig bewerken van juist harde steensoorten, vindt er een langzaam proces plaats, dat ruimte(tijd) geeft voor het maken van kleine stappen, dat lijdt tot het ontdekken van een zelfstandig beeld(vorm).

De fotografie is het vastleggen van beeld, mijn toevoeging is het creëren van een onbekend gegeven, dat vragen oproept over vorm, materiaal, textuur en het wel of niet bestaan ervan.

 

[one_third][icon size=”tiny” background_color=”” text_color=”#454851″ image=”icon-phone”] 06.28.84.20.64
[icon size=”tiny” background_color=”” text_color=”#454851″ image=”icon-envelope”] residu63@ziggo.nl
[icon size=”tiny” background_color=”” text_color=”#454851″ image=”icon-desktop”] www.arnoldtebra.nl

MAURICE VAN TELLINGEN

Drugs, oorlog, seks, sport, kunst, religie, ze bieden allemaal hetzelfde. Een parallelle werkelijkheid met een eigen logica, met eigen verbanden en regels die los van het alledaagse staan. Deze parallelle werkelijkheid geeft de mogelijkheid om te ontsnappen aan het dwingende tempo van de tijd, het geeft ons de overtuiging dat er meer is, het relativeert onze besognes, het inspireert, het confronteert ons met het andere, waardoor we onszelf beter kunnen definiëren, het geeft hoop en troost, het geeft ideeën en richtlijnen…….

 

Kunst die het alledaagse tot onderwerp heeft lijkt dan met zichzelf in tegenspraak. Maar in onze tijd van overvloed, waarin het nieuwe, het spektakel en het entertainment, de kick, de belevenis en het avontuur een doel in zichzelf zijn geworden, is het alledaagse een randverschijnsel geworden dat hoofdzakelijk vermeden wordt. En als dat even niet lukt dan maar met een zekere onwil wordt doorstaan.

 

Het alledaagse dat nog niet zo lang geleden de gewone ruimte was waarin we samen bij elkaar waren, is in korte tijd tot een ‘no go area’ geworden waar hooguit nog wat kinderen, huisdieren en zwervers zich ophouden. We begeven ons hoofdzakelijk van activiteit naar activiteit, voortdurend ondergedompeld in ‘bezigheden’. Altijd afgeleid verdwijnt het gewone uit het zicht. De realiteit heeft zich omgedraaid, het uitzonderlijke is de dagelijkse gang van zaken geworden, terwijl het gewone een vergeten en ontvolkte plek, een woestijn is geworden. En zoals de woestijn traditioneel de plek van bezinning en inkeer is, een plek waar de waarde der dingen gewogen wordt, zo gebruikt van Tellingen het gewone alledaagse om kunst te maken waarin de realiteit zich in al haar ongenaakbaarheid toont. Guur en kaal maar ook poëtisch schoon.

 

[icon size=”tiny” background_color=”” text_color=”#454851″ image=”icon-envelope”] mauricevant@yahoo.com
[icon size=”tiny” background_color=”” text_color=”#454851″ image=”icon-desktop”] www.mauricevantellingen.nl

FOTO’S
“TOILETTEN”, 2013 MDF, ALKYD VERF,LED LICHT, MP3 PLAYER, MET MUZAK. B.221-H.110-D.11 CM.

“WASMACHINE”, 2013 MDF, ALKYD VERF, LCD-MONITOR (DRAAIENDE WAS). B.60-H.75-D.27

“VOGELVOEDERHUISJE”, 2013 MDF, ALKYD VERF, PERSPEX B.65-H.40-D.45. (PERSPEX KAP)